Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/npro16/domains/centermedi.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/npro16/domains/centermedi.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/npro16/domains/centermedi.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3689
Dobroczynne działanie diety - Centrum Medyczne
medycyna

Dobroczynne działanie diety

dieta

Od dłuższego czasu panuje moda na aktywność fizyczną i zbilansowaną dietę. Jest to fakt godny pochwały, gdyż są to elementy niezbędne do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Większość osób wybiera taki styl życia, by wyglądać atrakcyjnie i zachować szczupłą sylwetkę. Warto jednak popatrzeć na to zagadnienie nieco szerzej, jako na podstawę codziennego funkcjonowania.

Podstawy

Wielu ludzi na dźwięk słowa „dieta” oblewa zimny pot. Oczami duszy widzą marny pojedynczy liść sałaty na talerzu i związane z nim burczenie w brzuchu. Kojarzy im się to nierozerwalnie z wyrzeczeniami, postem i złym humorem. Te przykre sprawy są charakterystyczne dla źle przeprowadzonej, restrykcyjnej diety, która poza wyjątkowymi sytuacjami nie ma większego sensu, a co więcej, może być niebezpieczna dla zdrowia. Samo słowo dieta jest dość mylące, bo chodzi przede wszystkim o to, by na stałe zmienić swoje nawyki żywieniowe i wprowadzić do swojej kuchni sensowne zasady dotyczące jedzenia. Podstawą jest ułożenie swojego planu dnia w taki sposób, aby jeść minimum trzy niewielkie posiłki o stałych porach. Powinny być zbilansowane, a więc pełne białka, witamin i odrobiny węglowodanów oraz nienasyconych tłuszczy. Lodówka powinna zapełnić się warzywami, chudymi produktami mlecznymi, białym mięsem oraz owocami. Szafki w kuchni chętnie ugoszczą brązowy ryż, razowy makaron oraz kaszę. Ważny jest też sposób przygotowywania posiłków. Te gotowane na parze lub patelni grillowej bez tłuszczu będą najzdrowsze. Różnego typu fast foody oraz słodycze lepiej zostawić sobie na specjalne okazje. Oczywiście nic wielkiego się nie stanie, jeżeli skusimy się na hamburgera lub ukoimy smutki czekoladą. Nie może być to jednak stały element dnia.

Plusy

Początki zmiany nawyków żywieniowych zawsze są trudne. Kusi nas sięgnięcie po niepożądane produkty, a także podjadanie między posiłkami. Konieczna jest więc determinacja i silna wola. Już po pierwszym tygodniu można zauważyć, że ochota na słodkie lub tłuste rzeczy wyraźnie się zmniejsza. Z czasem plusy płynące ze zdrowego jedzenia staną się oczywiste. Przede wszystkim zaczniemy chudnąć. Jeżeli dołożymy do tego regularny trening, to w niedługim czasie zaczniemy imponować otoczeniu sylwetką. Zauważalnie poprawi się także stan skóry i włosów. To dzięki tłuszczom, które przyjmujemy wraz z rybami i orzechami. Dieta bogata w marchew będzie miała wpływ na ładny kolor skóry. Pomimo tego, że warzywo to posiada w sobie sporo cukru, to jest to cukier zaliczany do grupy cukrów prostych, łatwo przyswajalnych przez organizm i niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Dzięki rozsądnemu jadłospisowi zmniejszy się poziom cholesterolu, obniży się ciśnienie i wyreguluje praca całego ciała. Będziemy po prostu zdrowsi, pełni energii i sił na zmierzenie się z każdym nadchodzącym dniem.

Podsumowanie

Dieta nie musi oznaczać wyrzeczeń oraz mdłych, skąpych posiłków. Wprost przeciwnie, może stać się wspaniałą przygodą kulinarną i sposobem na odkrycie wielu nieznanych dotąd smaków i aromatów.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.